Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
Acasa / AUTO / Actele necesare pentru înmatricularea autoturismelor, garantate doar până la sfârșitul anului 2017

Actele necesare pentru înmatricularea autoturismelor, garantate doar până la sfârșitul anului 2017

/
/
/
126 Vizualizari
  • 7
    Shares

Anul acesta, in Romania a fost din nou simplificat procesul pentru inmatricularea unui vehicul, intrucat de la 1 februarie in baza legii nr 1/2017 la dosar nu mai sunt necesare dovada achitarii timbrului de mediu, adeverinta ANAF si taxa de inmatriculare auto in valoare de 60 de lei.

In urma cu un an au fost eliminate autenticitatea RAR pentru masinile inmatriculate in Romania si plata impozitului de catre cumparator, pe anul in curs.



Înmatriculare vehicul second-hand înmatriculat în RO:


– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale de care aparține cumpărătorul;
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Certificatul de autenticitate eliberat de Registrul Auto Român;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termen de valabiliate;
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate;
– Documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
– Taxa de înmatriculare de 60 RON – NU se mai achită, taxa a fost eliminată;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare;
– Timbrul de mediu NU se mai achită, taxa auto a fost eliminată;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică;
– În situaţia în care persoana care a realizat achiziţia intracomunitară a mijlocului de transport şi solicită înmatricularea acestuia, nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art.153 din Legea nr. 571/2003 cu modificările şi completările ulterioare, se vor depune, după caz şi următoarele documente:
• formularul “Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi”, dacă mijlocul de transport este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
sau
• formularul “Certificat”, dacă mijlocul de transport nu este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
În conformitate cu prevederile Ordinului comun MAI-MFP nr.168/2039/2010 – publicat în M.Of. nr.327/06.09.2010, certificatul se obţine de la ANAF, Administraţia Finanţelor Publice competente pe raza cărora solicitanţii îşi au domiciliul sau sediul.

– Certificat care atestă plata accizelor, în cazul în care persoanele fizice care solicită înmatricularea unui autoturism sau autoturism de teren, achiziţie intracomunitară, a cărui capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3000 cmc, potrivit prevederilor art. 211 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Modelul certificatului care atestă plata accizelor este prevăzut în Ordinul Preşedintelui ANAF publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 663/29.10.2013.



Înmatriculare vehicul NOU achiziţionat din RO sau UE


– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale de care aparține cumpărătorul;
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate;
– Taxa de înmatriculare de 60 RON – NU se mai achită, taxa a fost eliminată;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare;
– Timbrul de mediu NU se mai achită, taxa auto a fost eliminată;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de ex. certificat înregistrare la Registrul Comerţului) precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică;
– În situaţia în care persoana care a realizat achiziţia intracomunitară a mijlocului de transport şi solicită înmatricularea acestuia, nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art.153 din Legea nr. 571/2003 cu modificările şi completările ulterioare, se vor depune, după caz şi următoarele documente:
• formularul “Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi”, dacă mijlocul de transport este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
sau
• formularul “Certificat”, dacă mijlocul de transport nu este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
În conformitate cu prevederile Ordinului comun MAI-MFP nr.168/2039/2010 – publicat în M.Of. nr. 327/06.09.2010, certificatul se obţine de la ANAF, Administraţia Finanţelor Publice competente pe raza cărora solicitanţii îşi au domiciliul sau sediul.

– Certificat care atestă plata accizelor, în cazul în care persoanele fizice care solicită înmatricularea unui autoturism sau autoturism de teren, achiziţie intracomunitară, a cărui capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3000 cmc, potrivit prevederilor art. 211 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Modelul certificatului care atestă plata accizelor este prevăzut în Ordinul Preşedintelui ANAF publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 663/29.10.2013.

Dacă ți-a plăcut acest articol, nu uita să dai Like paginii noastre de Facebook si să-l Distribui mai departe!

Facebook Comments
loading...
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+