Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
Acasa / AUTO / Iată ce ar trebui să știe toți posesorii de autoturisme despre anvelopele de iarnă

Iată ce ar trebui să știe toți posesorii de autoturisme despre anvelopele de iarnă

/
/
/
166 Vizualizari

Scăderea temperaturilor aduce valuri de mașini la atelierele service sau vulcanizări. Puțini șoferi știu însă care este diferența dintre cauciucurile de iarnă și cele de vară, de ce o anvelopă este mai scumpă decât alta și, mai ales, cât de importantă este utilizarea unor pneuri fără uzură.



Odată ce temperaturile exterioare coboară, chiar şi temporar, sub şapte grade Celsius, utilizarea anvelpelor de iarnă este nu doar indicată, ci chiar obligatorie. Șoferii conştiincioşi s-au repezit deja la ateliere service sau vulcanizări pentru a repune maşina pe roţile corespunzătoare anotimpului. Asta dacă nu cumva au ales să îşi echipeze vehiculul cu anvelope tip „all season” caz în care au scăpat de corvoada schimbului de pneuri. Este demn însă de menţionat că niciodată o anvelopă pentru toate anotimpurile nu va fi la fel de perfomantă ca una „de vară” în anotimpul cald sau ca una „de iarnă” în cel rece. Mai exact, cauciucurile „all season” reprezintă cel mai bun compromis între cele două tipuri de pneuri de bază şi soluţia mai ieftină dar mai puţin sigură.

Clasificare în funcţie de preţ şi performanţe

Ca şi în cazul autoturismelor, modelele de anvelope se împart în mai multe categorii, iar diferenţele dintre acestea, pe lângă marcă sau companie producătoare, sunt generate de preţ şi performaneţe. O primă diferenţiere este făcută de anotimpul de utilizare. Astfel, anvelopele pot fi de vară, de iarnă sau „all season”. De cele mai mute ori anvelopele de iarnă sunt mai scumpe decât cele de vară pentru că, în cazul primelor, este utilizat un compus mai scump, îmbogăţit cu dioxid de siliciu pentru a păstra proprietăţile cauciucului la temeraturi mai mici de 7 grade Celsius. De asemenea, la pneurile de iarnă banda de rulare este mai adâncă, are un volum mai mare de canale şi de lamele în „pata de contact” pentru a asigura performanţe dinamice mai bune pe zăpadă şi gheaţă (tracţiune, frânare, manevrabilitate, etc).



O altă clasificare, mai puţin cunoscută de clienţi, este cea după preţ şi performanţe. Astfel, pe lângă indici de sarcină, viteză sau alte performanţe care nu apar pe vreun marcaj anume, fiecare dintre marile grupuri producătoare de anvelope împarte produsele sale în trei categorii: premium, mediu şi de buget. În cazul Bridgestone, de exemplu, mărca de top poartă acelaşi nume, în timp ce în segmentul mediu se încadrează Firestone, iar în cel „de buget” intră Dayton şi Seiberling. La Goodyear, aceeaşi separaţie începe cu mărcile Goodyear şi Dunlop, contină în zona medie cu Fulda şi se încheie în zona cu preţuri mici cu Sava şi Debica. Segmentări similare există şi în cazul grupurilor Michelin, Continental sau Pirelli, iar preţurile diferite rezultă din calitatea materialelor utilizate, costurile de cercetare şi tehnologia folosită. În cazul anvelopelor premium sunt utilizate astfel cele mai noi şi costisitoare tehnologii şi materiale, iar numărul de teste pe diferite suprafeţe şi la temperaturi extreme este cel mai mare.

Cât costă ?

Preţul unei anvelope de iarnă, nouă, porneşte de la aproximativ 150 de lei şi poate depăşi, în cazul celor produse de marile companii, 600 de lei. Astfel, un şofer care are nevoie de toate cele patru anvelope de iarnă va plăti între 600 şi 2.400 de lei pentru acestea.

Lanţurile antiderapante au un preţ de pornire de aproximativ 70 de lei, însă pot ajunge şi la câteva mii de lei în cazul celor complexe. Preţul unui bidon de 5 litri cu lichidul de spălat parbrizul variază între 6 şi 15 lei. Foarte util este şi spray-ul pentru dezgheţarea încuietorilor şi a parbrizului. Un recipient de aproximativ 350-400 de mililitri costă între 20 şi 40 de lei.



Legislație

Potrivit articolului 100, alineatul 6 din Codul Rutier, „conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori care sunt uzate peste limita admisă se încadreaza în clasa IV de sancţiuni, adică între 9 şi 20 de puncte-amendă”. Un punct-amendă reprezintă, valoric, 10% din salariul minim brut pe economie, care, în prezent este 1.450 de lei. De anul viitor, însă, amenzile de circulaţie cresc cu 31%, dacă salariul minim brut pe economie va ajunge la 1.900 de lei, aşa cum a propus ministrul Muncii.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like la pagina de Facebook si un share!

Facebook Comments
loading...
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+