Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
Acasa / AUTOEDUCARE / Dr. Doru Laza:”O zi perfectă e ziua pe care o începem și o sfârșim cu gândul la Dumnezeu”

Dr. Doru Laza:”O zi perfectă e ziua pe care o începem și o sfârșim cu gândul la Dumnezeu”

/
/
/

Nascut pe 26 februarie 1956 la Beius, judetul Bihor, doctorul Doru Laza s-a impus pe plan national si international in domeniul medicinii naturiste.

A absolvit in 1983 Universitatea de Medicina si Farmacie Cluj Napoca, sectia de Medicina Generala.

Mai mult de 10 ani a fost medic si director al Centrului de Sanatate si Medicina Preventiva Breaza, in judetul Prahova. A sustinut conferinte naturiste in Romania, SUA, Canada, Argentina, Columbia, Germania, Franta, Spania s.a.

– Sunteți un practician respectat al terapiilor naturiste. Conduceți o clinică naturistă, ați scris cărți cu remedii de vindecare inspirate din farmacia naturii, credeți că frăția omului cu natura și Dumnezeu e cea mai sigură cale spre sănătate. Pentru cei care doresc să apuce pe drumul acesta, cum arată o zi ideală trăită in mod naturist ?

– În timp ce omul a scris milioane de carți despre Dumnezeu, lui Dumnezeu i-a fost suficient să scrie una singură, despre om și pentru om: Biblia. În paginile ei găsim secretul vieții îndelungate, Marele Arhitect având grijă să aleagă pentru fiecare dintre noi calea de urmat – stilul de viață cristic, stilul sănătos. Aș enumera câteva din reperele care compun obligatoriu acest stil, promovat în fiecare zi la centrul de sănătate EDEN din Breaza, care a determinat mulți oameni să-și schimbe viața și a vindecat și pe mai mulți, de boli ce păreau incurabile.



Trezirea de dimineață

Întrebați cum se face că trăiesc atât de mult, adică peste 100 de ani, longevivii din Valea Cochabamba Ecuador au numit trei caracteristici:

– culcatul devreme
– sculatul devreme
– mâncatul devreme

Dimineața dupa ora 5, glandele corpului au cea mai mare concentrație de cortizon, care mobilizează stocul de energie necesar de-a lungul zilei. De aceea sunt atât de vioi cei care se trezesc la ore matinale.

Băutul apei

Cum ne-am trezit trebuie să bem apă. De preferință, apă de izvor, nu minerală. Și nici sucuri acide sau bere și nici cafea. Din păcate, oamenii nu beau apă. Dacă facem o statistică, descoperim ca numai o mică parte a populației României bea apă dimineața, ceea ce este extrem de grav. A nu bea apă înseamnă a expune organismul la suferințe și boli, cum ar fi: varice, hemoroizi, piatră la rinichi, piatră la vezica biliară, fragilizarea structurilor cartilaginoase, discopatie.

Gimnastica de înviorare

O scurtă gimnastică de înviorare este necesară dimineața, pentru scoaterea organismului din starea de repaus și pregătirea lui pentru activitatea zilnică.

Rugăciunea

Avem datoria să-I mulțumim Domnului Vieții că ne-a protejat în timpul somnului, că ne-am trezit la lumina zilei; să-I mulțumim că mai există soare pe cer, că avem apă de băut, că avem oxigen. Să respirăm, adică, și cu sufletul, după ce am respirat cu trupul în timpul exercițiilor de gimnastică. Rugaciunea fiind respirația sufletului.

– Ce ar trebui să mâncăm dimineța, ca să rămânem în armonia despre care vorbiți ?

– Micul dejun trebuie să fie o masă care să confere starea de bine pentru mașinăria vie care suntem și să ne ajute ca peste zi să putem depune o activitate intensă, întâi gândind apoi făptuind. Pentru un organism sănătos masa de dimineață ar trebui să fie cea mai consistentă. Iată propunerea noastră, pe baza conceptelor din Sf. Scriptură: cereale (grâu sau alte semințe încolțite), terci de grâu, ovăs, orz sau hrișcă, coliva de grâu. Să mănânci colivă nu numai la Sf. Toader, ci în fiecare zi. Colivă cu nuci, cu migdale, sau sâmburi de caise, cu semințe sau alune, cu fructe și miere nu cu zahăr (zahărul este hoțul numarul 1 al calciului). Din când în când, luați și o linguriță de polen. Beți apoi o cană cu lapte de soia. Acesta este un lapte cu zero colesterol și are un aport excepțional de protenie, care favorizează o diminuare a incidenței bolilor cardio-vasculare și a osteoporozei. Adăugați o felie de pâine integrală, cu un gem natural fără zahăr.

– Pentru bietul român, orice dimineață începe cu stres. E suficient să ne aruncăm privirea peste ziare, telefon sau asupra televizorului sau pur și simplu o luam de la capăt cu grijile amânate si sufletul s-a acoperit de nori negri. Există protecție pentru stres ?

– Vorbind sintetic nu trebuie să ne lăsăm controlați de imprejurări, ci să le controlăm noi pe ele, prin gândirea pozitivă, păstrând inchise robinetele cu adrenalină și cortizon – hormonii stresului. Să nu dam replici celor care ne jignesc, să răspundem pozitiv la provocările negative.



Ajungem la masa de prânz. Ce mâncăm la ora 13 ?

– Înainte cu o jumătate de oră de masă, să nu uitam să bem apă. Apa nu se bea în timpul mesei și nici imediat după. Și, așa cum spuneam mai devreme să nu fie minerală, fiindcă împovărează rinchii cu surplusul ei de minerale. Să nu fie nici de la robinet, deoarece e clorinată, iar clorul afectează inima. Acum vă întrebați: ce fel de apă să bem ?
De izvor, mergeți în natură să o luați, sănătatea este o problemă de responsabilitate individuală. Dacă nu, veți ajunge să vă pierdeți timpul prin spitale, mai târziu.

Un meniu ideal la prânz constă tot în cereale, fructe, zarzavaturi și nuci. Salatele cu ulei de măsline trebuie să le mâncăm la început. Nu avem spațiul necesar enumerării tutror felurilor de mâncare, dar vreau să atrag atenția asupra unor obiceiuri nesănătoase, săritul peste masa de prânz și așa zisa – siestă. Nu vă întindeți in pat dupa masă! Faceți o plimbare ușoară! Altfel vă treziți cu o hernie hiatală (patrunderea fundusului gastric prin orificiul esofagian, din abdomen in torace), pregătind terenul pentru un cancer. Deși este singura ființă dotată cu rațiune, omul trăiește cel mai irațional. Societatea românească a ajuns să aibă ore regulate de a lua medicamente, nu mâncare. Oamenii, în mod pradoxal, se abandonează pe ei înșiși.

– Ce ar trebui să mâncăm la cină ?

– Cina trebuie să fie esențialmente frugală, alcătuită din crudități: fructe, salate sau sucuri. Eventual, mâncăm budinci de cereale, torturi vegetale. Seara nu se mănâncă niciodată dupa ora 19. Sunt destui cei care se trezesc mâncand la miezul nopții. Dacă ai ales noaptea pentru a-ți satisface poftele culinare, să stii că ai aruncat o bombă cu explozie întârziată în corpul tău. În acest fel, vei avea parte de un film horor în loc de un somn liniștit. După cină, există atâtea activități utile pe care le putem desfășura, iar intre ele aș aminti studiul Bibliei, care ne-ar face mai deștepți, nu mai proști, cum socotesc unii. O zi perfectă e ziua pe care o începem și o sfârșim cu gândul la Dumnezu.

Dacă ți-a plăcut acest articol, nu uita să dai Like paginii noastre de Facebook si să-l Distribui mai departe!

Facebook Comments
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+