Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
Acasa / AUTOEDUCARE / Un NEUROLOG a decoperit o metodă la îndemâna oricui prin care poate fi împiedicat declinul mental

Un NEUROLOG a decoperit o metodă la îndemâna oricui prin care poate fi împiedicat declinul mental

/
/
/

După numeroase studii, un neurolog britanic a decoperit metoda prin care poate fi împiedicat declinul mental. La îndemâna oricui, acesta sporeşte serotonina şi dopamina.

Pentru a ajuta oamenii să îmbătrânească frumos şi să îşi păstreze capacităţile cognitive, neurologul Wendy Suzuki a dezvoltat un antrenament personalizat pentru menţinerea sănătăţii creierului, scrie BusinessInsider.  Când a început să lucreze în sala de sport, Suzuki a observat că exerciţiul fizic o ajută să se concentreze şi o fac să se simtă mai fericită. Aceste schimbări au determinat-o să-şi concentreze atenţia asupta efectelor mişcării fizice asupra psihicului uman.

Studiile realizate au arătat că toate tipurile de antrenament, de la exerciţiile de aerobic pentru stimularea ritmului cardiac, până la cele cu haltere sau meditaţie, fiecare dintre acestea pot fi de mare ajutor în diferite situaţii.



Neurologul susţine că mişcarea i-a transformat creierul

Suzuki, care are un laborator de studiu al memoriei şi dezbvoltării neuronale, susţine că a observat cum endorfinele produse în timpul antrenamentelor îi îmbunătăţesc starea de spirit şi îi dau mai multă energie. „Exerciţiul fizic este cel mai bun lucru pe care îl puteţi face pentru creierul dumneavoastră“, a spus neurologul, amintind că prin mişcare sunt sporite substanţele chimice din creier, cum ar fi serotonina şi dopamina.

Alte studii au arătat că antrenamentele aerobice pot împiedica declinul mental ce apare după o anumită vârstă  şi pot ajuta la recuperarea leziunilor cerebrale traumatice. Pe măsură ce îmbătrânim, cortexul prefrontal şi hipocampul se degradează, însă neurologul este de părere că acest declin cognitiv ar putea fi redus printr-un program special de exerciţii.

Citeste si: Chiar ajută sportul la formarea de noi neuroni?

După ce a realizat că își ieșise din formă, dr. Wendy Suzuki, profesor de neuroștiinţe și psihologie la Centrul pentru Neuroștiințe al Universității din New York, a început să facă sport și, în doar câteva luni, a observat efectele pozitive ale acestui obicei. Transformările pe care le-a observat au determinat-o să înceapă un experiment prin care să studieze influența activității fizice asupra proceselor din creier.

Astfel a introdus un curs de un semestru, în cadrul instituției academice unde preda, denumit „Îți poate schimba sportul creierul?”. La fiecare curs, studenții trebuiau să participe la un antrenament de o oră de sport intens și apoi la o prelegere pe tema influenței activității sportive asupra creierului. De asemenea, au fost efectuate evaluări prin intermediul unor teste cognitive atât la începutul experimentului, cât și la final.

La sfârșitul semestrului, dr. Suzuki a observat la studenții participanți la curs o îmbunătățire a timpului de răspuns la teste. Mai mult, ea a comparat nivelul de stres de dinaintea examenelor atât la cei care au participat la curs, cât și la un grup de control, care nu a făcut regulat sport. A observat că cei dintâi au făcut față mai bine emoțiilor care precedă testările.



Transformările observate pot fi puse pe fondul efectului sportului asupra neurogenezei, procesul prin care se formează noi neuroni. Activitatea fizică stimulează creșterea de noi celule nervoase la nivelul hipocampului, o regiune cerebrală asociată cu memoria pe termen lung, cu imaginația și cu stările emoționale. Acești noi neuroni, formați în urma efortului fizic, „sunt diferiți de celulele vechi din hipocamp, sunt integrate în mai multe circuite ale hipocampului, mai repede”, a explicat dr. Suzuki pentru Fast Company.

Sportul declanșează şi un alt proces cu rol benefic pentru sănătatea și eficiența creierului. Hormonul irisin, secretat în timpul efectuării exercițiilor fizice, stimulează producerea proteinei BDNF (factor neurotrofic derivat din creier), care ajută neuronii să supraviețuiască, să transmită semnalele în creier și joacă un rol important în plasticitatea creierului, caracteristică esențială pentru procesele de memorare și de învățare. „Asemenea uleiului de la mașină, BDNF va unge rotițele și va face creierul să meargă mai bine”, punctează dr. Suzuki.

Studii anterioare susțin eficiența sportului în formarea de noi neuroni. Experții de la Karolinska Institutet (Suedia) au vrut să observe de ce sportul are efecte similare cu antidepresivele, în cazul depresiei, și astfel au ajuns la concluzia că ambele terapii ajută la formarea de noi neuroni în regiuni ale creierului asociate cu memoria și cu procesele de învățare. De asemenea, experții de la Universitatea Cambridge au descoperit că alergatul sau aerobicul sunt activități sportive care ajută la formarea de noi neuroni într-o regiune cerebrală asociată cu formarea de noi amintiri și cu rememorarea, notează The Guardian.

Dacă v-a plăcut acest articol, nu uitați să dați LIKE paginii noastre de Facebook si să-l Distribuiți mai departe pe profilul dumneavoastră sau într-un grup! Vă mulțumim că ne urmăriți în fiecare zi și că ați ales să citiți inteligent! 

Facebook Comments
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+