Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
Acasa / AUTOEDUCARE / Ne alimentam intr-un mod nociv pentru corpul nostru din cauza modului de viata contemporan, actiunii bombardamentului publicitar si a obiceiurilor impuse de noile tehnologii

Ne alimentam intr-un mod nociv pentru corpul nostru din cauza modului de viata contemporan, actiunii bombardamentului publicitar si a obiceiurilor impuse de noile tehnologii

/
/
/

Ne alimentam intr-un mod nociv pentru corpul nostru din cauza modului de viata contemporan, actiunii bombardamentului publicitar si a obiceiurilor impuse de noile tehnologii.

Acesta este motivul pentru care trebuie sa se stabileasca niste norme pentru o alimentatie corecta, care sa ajute la sanatatea si intarirea organismului.

Mananca pentru a trai, nu trai pentru a manca

Nu ar trebui sa fie alimentatia un scop in sine, ci un mijloc pentru a ne atinge scopul.

Daca constientizezi care este propriul rost al vietii, cat si valorile pentru care traiesti, iti vei da seama ca alimentatia trebuie sa fie si ea sanatoasa, ea trebuind sa ne ajute si sa mentina functionalitatea organismului, nu sa il otraveasca si sa il suprasolicite.

Foamea este adevarata, iar pofta este falsa



Reprezinta un fenomen psihologic pofta, pe cand foamea este un fenomen digestiv.

Suntem informati prin foame de catre organism ca avem nevoie de hrana, pe cand pofta nu o dicteaza necesitatile nostre fiziologice, ci instabilitatea emotionala.

Este indicata o vointa foarte slaba atunci cand omul nu isi poate stapani pofta de mancare.

Una dintre beneficiile postului religios, pe langa cele pentru sanatate, este intarirea vointei omului.

Tot din cauza poftei mancam mai mult decat trebuie.

Stomacul are o incarcare normala de ½, de aceea este recomandat sa termini sa manaci inainte sa te simti complet satul.

Din volumul care ramane, ¼ din stomac trebuie sa fie dedicat apei, iar ¼ ce ramane va fi spatiul gol care este necesar pentru o digestie a mancarii corecta.

Atunci cand organismul se umple complet, va fi cheltuita o energie uriasa pentru a o prelucra, energie care este mai mare decat cea pe care o obtinem din hrana.

Ati observat probabil ca va simtiti molesiti, somnorosi sau obositi cand mancati peste masura- deoarece organismul incearca sa depaseasca situatia critica din stomac.

Cum bei, asa traiesti

In mare parte, organismul uman este alcatuit din apa, care este chiar sucul vietii.

Cand o planta nu are suficienta apa, se usuca foarte repede, la fel se intampla si cu organismul nostru.

Din acest motiv este foarte important sa consumam apa cat este suficient, care ar insemna 2-3 litri vara
si 1.5-2 l de apa iarna.

Se recomanda de asemenea consumul inainte cu 30 de minute de luarea mesei a unei cani de apa sau ceai de ierburi, pentru a fi activate procesele digestive.

In timpul mesei, trebuie sa se evite consumul de apa pentru a nu se dizolva sucul digestiv si pentru a nu impiedica procesul normal de asimilare a hranei.



Mananca mancarea lichida si bea mancarea solida

Fiind o substanta biochimica, saliva are un rol foarte important in procesul de digestie.

Mancarea solida ar trebui sa fie mestecata mult timp, pana devine aproape lichida datorita contactului cu saliva.

Macarea lichida nu trebuie sa fie deodata inghitita, fiind tinuta putin in contact cu saliva inainte de inghitire.

Savurati pe stomacul gol

Chiar daca aveti ceva gustos in fata, nu mancati mult si repede.

Trebuie sa fie tinuta mancarea in gura atata timp cat ii simtiti gustul.

Putem sa ne saturam mai repede decat de obicei cu ajutorul acestei tehnici, deoarce creierul ne va da senzatia de sat nu datorita umplerii stomacului, ci a exercitarii receptorilor gustativi.

Nu alergati dupa 2 iepuri

Lasati celelalte activitati  daca v-ati asezat la masa.

Creierul nu isi va putea concentra atentia asupra procesul digestiv, daca conversati cu cineva, daca cititi sau priviti televizorul.

Va este mai greu drept urmare sa va saturati, digestia se va petrece in mod ineficient si uneori chiar daunator pentru sanatate.

Dimineata incepe de cu seara

Trebuie sa aiba loc ultima masa cu cel putin 4 ore inainte de somn, 7 fiind termenul ideal.

Sunt dictate aceste cifre de timpul in care organismul poate sa prelucreze mancarea : 4 ore pentru legume si fructe, iar 7 ore pentru carne.

Toate procesele din organism incetinesc in timpului somnului.

Cat stam in pozitia verticala, miscarea corecta a mancarii in stomac si a intregului tract digestiv este ajutata  de gravitatie.

Acesti factori cumulati vor determina pentru organism efecte neplacute si uneori nocive: peste noapte va sta in stomac mancarea neprelucrata, se va depune pe peretii intestinali, va deveni ineficient somnul, va aparea disconfortul dimineata si mirosul neplacut din gura, etc.

Nu va extenuati

Nu este bine sa trecetu la diete foarte stricte, cel putin cand o faceti de dragul alimentatiei.

Pot sa fie provocate socuri pentru organism daca sunt schimbari radicale peste noapte, lucru care ar putea sa genereze efecte invers fata de cum va asteptati.

Nu este importanta curatenia doar la exterior

Trebuie sa acordam multa atentie si fata de curatarea interioara a organismului, insemnand sa avem grija sa fie de calitate mancarea si bautura consumate, dar si folosirea unor procese de curatare speciala si natuala a organismului.

Daca doriti sa faceti o curatare speciala, puteti sa practicati abtinerea totala de la mancare si bautura timp de 24-48 de ore cat de des puteti.



Esti ceea ce mananci

Este important sa fie sanatoase, curate, pline de vitamine si energie produsele consumate.

Trebuie sa uitati de produse precum : chips-uri, ketchup-uri, crenvursti etc.

Nu combinati lucrurile incompatibile

Prin reactii biochimice acido- bazice are loc prelucrarea mancarii in organism.

Cand patrund in organism produse concomitent produse ce vor declansa reactii acide si ce vor declansa reactii bazice, avand loc producerea unor saruri care sunt inutile, complicand procesul digestiv.

Se recomanda consumarea unor produse compatibile din punct de vedere biochimic si viceversa.

Trebuie sa fie consumate separat ( la un interval de 40 de minute)

Se poate combina doar laptele proaspat cu orezul

7 cu 3 in proportie de 1 :3

Cand organismul are nevoie urgenta de multa energie fara sa suprasolicite sistemul digestiv

Si cu nuci

Legume ce au in continut amidon : sfecla, morcov, cartodi, dovleac s.a

Faina, cereale, cereale integrale

Legume ce nu au in continut amidon : radacini, ierburi, salata, varza, rosii, castraveti s.a

Produse proteice : nuci, boabe, oua, icre s.a

Fructe si fructe de padure ( care sa fie proaspete)

Produse lactate

Peste si carne

Grasimi vegetale

Pepene galben si banane

Cacao si ciocolata

Fructe uscate

Nu exista reguli batute in cuie
Cand alegeti un anumit regim alimentar, trebuie sa evitati sa conduceti norme definite de alta persoane.

Cand va da de stire ca nu este ceva in regula cu noua dieta, mai bine renuntati la ea.

Veti sti singur ce este bine sa faceti si ce nu.

Alimente alcaline: mananca-le si vei preveni obezitatea si problemele de inima!

Corpul uman este facut sa traiasca in conditii alcaline, nivelul de pH din corpul nostru tinde sa depaseasca numarul 7.



Stilul nostru de viata, dulciurile, mancarea procesata, nicotina, cofeina contribuie intr-o mare masura la schimbarile de pH din organism.

Corpurile noastre devin mult mai acide in timpul zilei, sistemul nostru imunitar scade, sangele este plin de toxine acide ce ne pot afecta inima si organele interne.

Este important sa consumam produse alimentare alcaline in fiecare zi.

Iata cateva exemple importante de alimente alcaline:

Sfecla elvetiana – te va proteja impotriva radicalilor liber, bacteriilor si virusurilor

Pepene rosu – au un pH de 8.5 si sunt foarte folositori in detoxifierea corpului. Sunt bogati in apa si fibre

Hrisca – este bogata in nutrienti si lupta impotriva bolilor sistemului cardio vascular

Ulei de masline – este bogat in grasimi nesaturate si vitamine E

Seminte de in – sunt alimente foarte alcaline bogate in vitamine E si fibre. Imbunatateste sistemul digestiv si au proprietati imflamatorii

Avocado – sunt alimente alcaline bogate in acizi grasi mononesaturati si iti intaresc inima

Bananele

Brocoli – reduce colesterolul

Strugurii – bogati in antioxidanti si multivitamine

Ananas – impotriva obezitatii

Varza de brussel

Varza murata – contine probiotice

Conopida – mananc-o in locul painii

Quinoa – regleaza nivelul de zahar din sange

Castraveti

Patrunjel – detoxifici tractul intestinal

Mango

Spanacul – bogat in vitamine

Dacă ți-a plăcut acest articol, nu uita să dai Like paginii noastre de Facebook si să-l Distribui mai departe!

Facebook Comments
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+