Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
Acasa / AUTOEDUCARE / Acesta este un CEAI special, benefic pentru memorie și inteligență

Acesta este un CEAI special, benefic pentru memorie și inteligență

/
/
/

In cazul in care iti doresti sa iti imbunatatesti performantele mentale, ceaiul bogat in antioxidanti este alegerea ideala, fiind benefica pentru functionarea si vigilenta memoriei.

In scopul de a iti stimula gandirea, poti tine cure cu ceaiuri bogate in antioxidanti, care te protejeaza impotriva radicalilor liberi ce ne afecteaza celulele din organism, sporind memoria si vigilenta mentala si incetinind imbatranirea creierului.

Ingrediente si mod de preparare al ceaiului minune care stimuleaza gandirea

  • 2 linguri de macese zdrobite
  • 2 linguri de fructe de catina
  • 1 lingurita din traista-ciobanului
  • 1 lingurita de matase de porumb
  • 1 litru de apa

Modul de preparare este unul foarte simplu:

Se pune apa la fiert, iar cand aceasta clocoteste se adauga macesele zdrobite. Se lasa astfel la fiert timp de 5 minute, dupa care se adauga fructele de catina. Se poate indeparta vasul de pe foc si se poate adauga traista-ciobanului impreuna cu matasea de porumb. Se amesteca si se lasa la infuzie pentru 10 minute, dupa care se strecoara.



Conform topremediinaturiste.ro, se consuma intre 3 si 4 cani pe zi.

De asemenea, mai exista si alte alimente benefice pentru activitatea intelectuala, precum:

  1. Pesti, scoici, creveti
  2. Carne slaba de pasare
  3. Galbenus de ou
  4. Germeni de grau
  5. Fructe precum kiwi, ananas, banane, citrice, pepene galben
  6. Morcovi si varza
  7. Cereale integrale
  8. Lactate precum chefirul, laptele batut sau branza de vaci
  9. Fasole uscata
  10. Migdale, alune coapte sau nuci
  11. Susan
  12. Curmale, smochine, stafide

    Citește și: 6 efecte remarcabile pe care le are ceaiul asupra creierului

    Cu toţii ştim efectele benefice pe care le are cofeina asupra creierului, dar cum rămâne cu restul oamenilor care nu consumă cafea? Ei nu beneficiază de astfel de îmbunătăţiri? Ei bine, un număr considerabil de studii aduce veşti bune pentru iubitorii ceaiurilor.

    Mai jos veţi găsi 6 beneficii aduse de consumul de ceai, care au fost demonstrate de studii şi cercetări ştiinţifice din ultimii ani.

    1. Ceaiul verde pare să lupte împotriva Alzheimerului

    Oamenii de ştiinţă au descoperit că un compus natural din ceaiul verde ar putea asigura un mod de a vindeca maladia Alzheimer.

    Stadii incipiente ale cercetării au indicat că epigalocatechina-3-galată (EGCG) poate perturba acumulările din creier care determină distrugerea celulelor cerebrale. În cele din urmă, spun specialiştii, acest compus din ceaiul verde are potenţialul de a ajuta la crearea unui tratament eficient pentru boala Alzheimer.



    2. Creierii cu experienţă iubesc ceaiul

    Deşi, mai avem ceva timp de aşteptat până ce vom afla sigur dacă EGCG-ul va putea trata Alzhaimerul, între timp putem vorbi se efecte imediate pe care le are ceaiul.

    Mai exact, un studiu realizat pe 2.031 de oameni cu vârste între 70 şi 74 de ani a scos la iveală faptul că indivizii care beau ceai cu polifenoli (precum EGCG) au performanţe cognitive mai bune.

    Polifenolii se mai găsesc şi în vinul roşu, în cacao şi cafea.

    3. Ceaiul îmbunătăţeşte funcţiile cognitive ale tuturor consumatorilor

    Ştim deja că ceaiul are potenţialul de a ne menţine treji, dar această caracteristică a băuturii nu ţine numai de cofeină. Ceaiul conţine şi teanină, un aminoacid psihoactiv care este aproape unic acestei băuturi.

    Deşi, în prezent se cunosc mult mai puţine informaţii ştiinţifice despre teanină, comparativ cu câte ştim despre cofeină, există, totuşi, un număr destul de mare de studii care asociază substanţă cu îmbunătăţirea performanţelor cognitive.

    4. Faimosul efect de calmare

    Pe lângă faptul că teanina este responsabilă pentru îmbunătăţirea funcţiilor cognitive, ea are şi un efect de calmare.

    Potrivit cercetătorilor, atunci când oamenilor le este administrată teanină, creierii lor prezintă mai multe unde α, lucru care indică o stare de relaxare fără somnolenţă.

    5. Ceaiul îmbunătăţeşte memoria

    Teanina, împreună cu EGCG-ul, sunt implicate şi în îmbunătăţirea memoriei. O cercetare din Coreea a scos la iveală faptul că extractul de ceai verde şi L-teatină poate îmbunătăţi memoria oamenilor care suferă de deficienţe cognitive uşoare.

    De asemenea, studii realizate pe şoareci sugerează că EGCG ajută memoria prin creşterea producţiei de celule cerebrale.

    6. Ceai pentru o mai bună sănătate mentală

    Toate beneficiile aduse de consumul de ceai indică faptul că acest obicei contribuie la îmbunătăţirea stării generale de sănătate.

    Într-un studiu din 2009, oamenii de ştiinţă au testat o populaţie de 42.093 de indivizi din Japonia. În urma studiului s-a constatat că un consum moderat de ceai verde este asociat cu un nivel scăzut de stres psihologic.

    Acelaşi efect pozitiv al consumul de ceai verde l-au mai observat şi alţi oameni de ştiinţă. Mai mult, teanina a fost testată chiar şi pentru tratarea schizofreniei şi s-a constatat că ea reduce cu oarecare succes anxietatea şi alte simptome similare.



    Citește și: 5 plante pentru un creier sanatos

    Numeroase studii au dovedit ca anumite plante au efect benefic asupra creierului. Unele ajuta la repararea sau regenerarea celulara, altele au capacitatea de a imbunatati circulatia sangelui la nivel cerebral si transportul de oxigen catre creier. Unele plante aromatice au si proprietatea de a imbunatati functiile memoriei prin stimularea neurotransmitatorilor creierului. Avand in componenta lor antioxidanti, previn si deteriorarea radicala a celulelor. Iata cateva plante pentru un creier sanatos:

    1. Gingko biloba imbunatateste circulatia sangelui, stimuleaza vigilenta, memoria si contine antioxidanti pentru a mentine celulele sanatoase. Gingko a fost prescris pentru accidente vasculare cerebrale, Alzheimer, probleme de memorie si dementa.
    2. Gotu Kola, de asemenea, contribuie la imbunatatirea circulatiei, a performantelor creierului si a memoriei.
    3. Paducelul curata creierul de toxine si intareste tesuturile si vasele de sange.
    4. Ceaiul verde. Potrivit unui studiu, ceaiul verde contine cantitati mari de catechine (un compus puternic antioxidant), care ajuta refacerea celulelor cerebrale.
    5. Rozmarinul stimuleaza activitatea creierului. Ierburile tonice, Gingko si menta, imbunatatesc functia cerebrala. Pentru a avea efectul scontat, plantele medicinale tonifiante nu trebuie sa fie combinate cu altele. De asemenea, plantele medicinale actioneaza mai eficient combinate intre ele decat una singura, insa consumul acestora trebuie sa fie echilibrat.

    Creierul este principalul coordonator si centru de comanda al organismului, fiind alcatuit din peste 10 milioane de neuroni. Activitatea cerebrala integreaza functiile cognitive, prin intermediul carora omul cunoaste realitatea, acestea incluzand: atentia, memoria, gandirea si invatarea.

    Dacă v-a plăcut acest articol, nu uitați să dați LIKE paginii noastre de Facebook si să-l Distribuiți mai departe pe profilul dumneavoastră sau într-un grup! Vă mulțumim că ne urmăriți în fiecare zi și că ați ales să citiți inteligent!

Facebook Comments
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+